Sporcu gıdaları ‘Türk Gıda Kodeksi Sporcu Gıdaları Tebliği’nde (Tebliğ No: 2003/03) belirtildiği üzere; sporcuların özel beslenme ihtiyaçlarını karşılamalarına veya performanslarını en iyi düzeyde gösterebilmelerine yardımcı olmak amacıyla özel olarak formüle edilmiş gıda veya gıda karışımlarını ifade etmektedir. Bu gıdalar, dengeli ve düzenli beslenmeye ilave olarak kullanılmalıdır. Tek başına kullanıldığında, vücudun ihtiyaç duyduğu diğer besin öğelerini karşılamamaktadır. Sporcu gıdaları doping ürünleri ile karıştırılmamalıdır. Bu ürünler doping değildir.

Spor yapan kişilerin sağlıklarını korumaları, iyi bir performans gösterebilmeleri ve bunu koruyabilmeleri için beslenmelerine önem göstermeleri gerekmektedir. Sporcuların ilgilendikleri spor dalı, vücut yapıları ve özelliklerine göre günlük almaları gereken besin öğeleri de kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Örneğin spor yapan kişilerin enerji gereksinimlerini karşılamaları, kas yapılarını korumaları ve güçlendirmeleri için protein, karbonhidrat ve yağ yönünden zengin beslenmeleri gerekmektedir. Bunun yanında sıvı alımına dikkat edilmesi ve gerektiğinde vitamin ve mineral takviyelerinin de kullanılması tavsiye edilmektedir.

Temel enerji kaynağı olan karbonhidratlar ve yağlar vücutta depo edilir ancak proteinler edilmez. Sağlıklı (kompleks) karbonhidratlar; kuruyemişler, tahıllı ekmekler, mercimek, pirinç, fasülye, patates gibi yiyeceklerde bulunur. Proteinler ise, et, süt, yumurta gibi hayvansal gıdalarda ve balık, kuruyemiş gibi yiyeceklerde bulunmaktadır. Yağlar ise zeytinyağı, soya yağı, tereyağı gibi sağlıklı olanlardan tercih edilmelidir.

Sporcular için, egzersizlere başlamadan önce karbonhidrat alımı oldukça önemlidir. Kasların çalışması, vücut için gerekli olan enerjinin sağlanması ve yüksek bir performans için sağlıklı karbonhidrat alımına dikkat edilmelidir. Karbonhidratlar, kaslarda ve karaciğerde glikojen olarak depolanmaktadır. Dolayısıyla spor yapan kişilerin glikojen depoları ne kadar doluysa, performansları da o kadar yüksek olmaktadır.

Proteinler hücrelerin ve dolayısıyla vücudun temel yapıtaşıdır. Dokuların yapımında ve onarımında, büyüme ve gelişmenin sağlanmasında, enzim ve hormonların yapısında proteinlerin önemi oldukça büyüktür. Özellikle sporcuların kasların onarımı ve yeniden yapımı için protein almaları gereklidir. Sporcu gıdaları arasında en çok takviye olarak alınan ürün protein tozudur. Protein tozu denildiğinde ilk olarak peynir altı suyundan elde edilen whey protein akla gelmektedir.